Monday, March 30, 2020

Isnin ku yang sibuk


assalamualaikum korang

sepatutnya esok last day PKP kan
tapi kerana ditambah baru
another 2 weeks to go

aku yang keja dalam essential business ni
memang jarang lah stay at home 
kecuali  hujung minggu

bagi WFH pula
last week aku kena selasa
minggu ni isnin, hari ni

so tadi ambik kesempatan 
hantar mak cek up lak poliklinik
asalnya dah due, appointment dalam belasan bln ni
tapi tu lah sebab PKP ni
suruh dia delaykan dulu
dah abis PKP baru cek up
kan expecting abis on 31st march

ni bersambung lak
so takleh nak delay lagi
sebab ubat dah abis
dah kebetulan aku wfh hari ni
aku hantarkan pergi
pastu tunggu dalam kereta
nasib baik tak lama

balik dari klinik
aku singgah market ikan
dah alang2 kat town centre kan
so pergi sekali lah

seronok membeli seafood
udang 2kg
sotong 1kg
ikan keli 3 ekor
ikan pari
ikan selar 1kg
telur ikan setompok


balik rumah hantar mak dulu
then aku ke vet
beli ubat keracunan tuk dak itam ni

semalam ingatkan dia tak dpt bertahan
hari ni cam ok lah
boleh lah angkat sikit
so aku lelaju ke vet


Hitam masa masih sihat


asalnya nak bawa dia
tapi dikabarkan dia dah boleh bangun sikit
vet doc pula sampai kul 11.30am
sedangkan jam baru 9am
so dah keluar ni
baik keluar sekali
belikan ubat saja

yang hitam antibac charcoal
tuk keracunan
yang kuning vitamin
yang kelabu is antibiotik
3 jenis ni cost me RM75.00
huh! mahal dari ubat aku weh!
semoga Hitam cepat sembuh lah yea






sebab kan takda breakfast bila turun tadi
mak sampai rumah cepat2 masak
aku lah lepas tinggalkan mak
terus zoooomm ke vet

hari ni agak banyak lauk
all this while since PKP ni
selalu masak satu daging
dan satu sayur or ulam saja

hari ni excited
lagipun dah almost 2 minggu tak makan ikan


pari ayam di bakar dengan magic pan
senang keja
balik atas
balik bawah je




udang dan sotong sup terjun je
campur halia, garlic dan serai




telur ikan lak aku masak kunyit
campur asam pedas dan cili
first time juga beli telur ikan besar
telur ikan pelayak




bila dah kenyang makan ni semua
mulut terasa nak ulang makan ice cream lak
ni yang aku makan sabtu lalu
jumpa kat celah2 freeze atas tu
lama dah beli
lupa nak makan
tu yang tetiba tgk masih ada
rasa cam dapat bonus 

😜😜😜






perut dah kenyang
mata pun dah layu ni
eh nak rehatkan mata sekejap ek
papaiiii


zzzyy





8 comments:

  1. kesian ikan pari ayam ya, konfius dirik nya pari ka ayam...hahahha

    ReplyDelete
  2. Pari ayam ke pai ayam ke pai pari? Compius nak cerna.. hehehee

    Jemput join segmen kami
    https://akukaudansesuatu.blogspot.com/2020/03/segmen-bloglist-blogbabyshambles.html

    ReplyDelete
  3. Heheeh pari ke ayam.. tp ape pn pari tu nampak sedappppp..

    ReplyDelete
  4. Amboi mentang2 banyak ko masuk sekali gus yek... kalay aku sejenis utk 1 hari tau ehehheh

    ReplyDelete
  5. Sedapnya makanan2 zaman pkp Tu .. kesian si hitam makan apa sampai keracunan

    ReplyDelete
  6. banyak tugasan hari isnin ye. dah settle baru leh duduk rumah dengan tenang. sedap tu banyak menu makannya.

    ReplyDelete
  7. penuh jadual hr isnin....wah banyaknye lauk....bestnye telur ikan tu...xpernah masak camtu...nampak sedap....aiskrim kitkat? menariknya...lepas PKP boleh la cr....

    ReplyDelete
  8. Telur ikan tu.. bestnya..
    Gambar aiskrim tu juga sangat memikat.. hehehe..

    ReplyDelete

tq, peace :)