Wednesday, April 1, 2020

Stay at home day 3


assalamualaikum semua
hari ke 3 aku menikmati work from home (wfh)
selain dari tu aku off weekend je
yalah dah cari rezeki 
kat tempat yang essential service industry
kena bertambah lah kan
dan since MCO ni
baru 3 hari je aku dapat wfh
sebab keja aku mana boleh wfh pun
rehat kat rumh je lah 
takda keja2 nya

hah ni semalam
tengok ramai yang berbaris 
nun yg depan tak kelihatan tu
sama panjangnya dgn yg kelihatan ni
sebelum diorang dapat masuk bank
sesuatu masa ialah 10 orang saja



apa aku buat masa stay at home?
makan tidur je lah
tambah lemak 😜😜

hari ni sebab ingat ada udang dalam freezer
terus bercadang nak buat cucur udang
and seriously
aku cari kat FB tau resepi cucur udang ni
jangan lah gelakkan aku weh
kekunun nak bancuhan tepung
yang lebih fancy lah tu

 buang kuliht udang 10-15 ekor




3 cup tepung gandum
sepaket yis maurupan (11g)
sesudu makan garam/gula/tepung kunyit
hiris cili
hiris halus 6 7 helai daun bawang mak
yang baru nak hidup 
πŸ˜‰πŸ˜‰
ssshhh ... mak taktau k
parut carot sikit tuk cantikkan warna
biar setengah jam
bagi yis dia kembang





sementara tunggu tepung dan yis kembang
aku masak terung asam
tumis garlic+cili+halia
masukkan terung tu
then bila dah mendidih sikit
bubuh air ikut suka korang lah yea
tambah perisa
tambah gula (tuk kurangkan masam)
siap...




berbalik ke cucur tadi

ni yang dah kembang 
ready tuk digoreng

πŸ‘‡πŸ‘‡





nahhhh siap
makan masa masih panas2 
bersama cili ABC extra pedas
minum lak air green tea lemon sejuk2
fuh!! terus cancel lunch
eh tambah 2 biji telur rebus
super super kenyang
alhamdulilah






zzzyy







5 comments:

  1. aiee kacak alu kejadian cucur udang kitak ya! pakei yis owhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. auk pakey yis. yalah tek, 1st time kacak keda yea

      Delete
  2. wah menjadi cucur dia. nampak lawa. kena cari jugaklah resepi camni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. resepi dari fb juga tu sis. kebetulan kali ni mengena pula, tu yg extra seronok

      Delete
  3. Wah.. menjadi.. Sha guna tepung adabi je.. hehehe.. tangan jenis tak menjadi kalau cuba-cubaan..

    ReplyDelete

tq, peace :)