Saturday, July 11, 2020

Sunday Breakfast


kisah throwback ni
brunch ahad lalu

kan sekarang aku tgh half diet
memang dah jarang makan luar
most of the time 
stick to meal plan
tapi ahad lalu
memang ke laut lah meal plan

nak pergi brunch ke chicken rice MYY
tapi diorang rejek 
sebab takda meja tuk 4 orang
dah tulis nama, po

nak pergi brunch ke chicken rice MYY
tapi diorang rejek 
sebab takda meja tuk 4 orang
dah tulis nama, phone no 
dan tembak menembak suhu
tau2 waitress cakap takda meja
yang tadi tgk kita dah tulis 
semua pehal tak habaq
ggrrrr!!!

pergi to another ava's favourite spot
ni kali pertama dia makan luar
since MCO

nah ni menu kesukaan dia
kuetiaw goreng kering
without togey
without sayur




chicken charsiew pau 
pun faberet dia
dedua nak makan sekali





teh O peng kat kedai memang sedap kan
[sedangkan kat rumah senang je buat kan]
eemm.. itu aku 😜😝




Lo Ma Kai
keluarga dimsum
nasi pulut dimasak bersama ayam
dan cendawan shiitake
masa MCO haritu
ramai orang berjaya buat sendiri
aku tak sempat turut serta 🀣🀣🀣





century egg [telur hitam] dimsum
faberet mak dan apak




sebab tau ava takkan abis kuetiaw dia
so aku order simple je
wantan sup share dengan mak
pastu jadi ikan sapu
makan kuehtiaw ava





lepas brunch rushing ke rumah adik
nak bawa anak2 dia hantar dia ke airport
dia keja offshore ke iran

pastu lepak rumah SIL
kita reramai buat kimchi
sangat minat kimchi juga
heheee
aku lah yang buatkan
sebab aritu aku buat dan bagi 
diaorang kata sangat sedap
suruh buat lagi
tapi aku yang dok delay2 saja
so ahad lalu
beli semua bahan
terus buat kat rumah diorang terus
puas hati!
satu kontainer besar 


yang ni belum dicampur dgn napa cabbage
hanya carrot, zuccini, 
leek, green apple
tak sempat mengambar yang bercampur cabbage
alhamdulilah
dengarnya SIL kata
sedap 
aku belum try lagi






3 comments:

  1. Teringin nak belajar masak lo mai kai! Saya suka sangat makan tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hari tu masa pkp byk resepi dia keluar kat FB. saya pun suka tapi blm terniat membuatnya πŸ˜ƒ

      Delete
  2. Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

    Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

     Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

    ReplyDelete

tq, peace :)