Thursday, December 3, 2020

Kertas Iklan Kat Kereta

 kat parking lot depan office

tho hari2 parking more or less
kat tempat yang sama
hampir tetiap hari juga
ada je orang selit iklan
kat wiper lah
kat side mirror lah
ataupun kat pembuka pintu

if cuaca panas ok lah
tapi if hujan
paling menyampah
simpan kertas iklan tu atas viper
kena hujan kertas dia hancur
pastu panas kembali
masa balik kerja dah kering
kertas tu leka kat cermin kereta
tho dapat di buang
tapi sangat2 menyampah tau
buat tambah kerja je
kena kuis2 kertas tu
sometime degil juga nak tanggal

ni contoh yang iklan guna kertas berwarna
pastu hujan lekat bebenar lak kertas tu
sangat sakit hati tengok
sampai ke hari ni aku biar kat situ
biar yang selalu letak iklan tu tengok
bertapa dia dah jahanamkan kereta orang





zzzyy

12 comments:

  1. Kalau terlekat sampai susah nak buang tu, sangat mwnyusahkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah dia sis. boleh buat tapi kena struggle lah sikit. benci!

      Delete
  2. Memang sakit ati lah wei... kalau kat cermin tu nk x nk kene buang kang menghalang pemandangan kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah dana. hari2 parking situ hari2 lak bagi. kdg2 2 3 helai, jrg takda. musim hujan on n off ni mmg sakit hati lah. benda tu basah lekat, bila dah panas lekat mengeras lak kat kereta tu

      Delete
  3. seriously tak suka mcm ni, rosak la cat kereta kita kn hmmm

    ReplyDelete
  4. adoiii awat la depa ni.. kan dah susahkan orang..
    faham la nak iklan tp please consider..hurmm..

    ReplyDelete
  5. dekat sini jarang orang selit kertas macam tu. Tak sangka pulak macam tu kesan dia kalau lambat tanggal :(

    ReplyDelete
  6. singgah sini.. banyaknya kertas iklan selalunya di peti surat yg byk mcm ni

    ReplyDelete
  7. haah, kalau kena susah nak ilang.

    ReplyDelete
  8. eeee sakit nya hati bila tgk macam tu..panas ati

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum Salam sejahtera untuk kita semua, Sengaja ingin menulis sedikit kesaksian untuk berbagi, barangkali ada teman-teman yang sedang kesulitan masalah keuangan, Awal mula saya mengamalkan Pesugihan Tanpa Tumbal karena usaha saya bangkrut dan saya menanggung hutang sebesar 5M saya sters hampir bunuh diri tidak tau harus bagai mana agar bisa melunasi hutang saya, saya coba buka-buka internet dan saya bertemu dengan KYAI MANSUR ALI, awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama 3 hari saya berpikir, saya akhirnya bergabung dan menghubungi kata Pak.KYAI pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan penarikan uang gaib 7Miliyar dengan tumbal hewan, Semua petunjuk saya ikuti dan hanya 1 hari Astagfirullahallazim, Alhamdulilah akhirnya 7M yang saya minta benar benar ada di tangan saya semua hutang saya lunas dan sisanya buat modal usaha. sekarang rumah sudah punya dan mobil pun sudah ada. Maka dari itu, setiap kali ada teman saya yang mengeluhkan nasibnya, saya sering menyarankan untuk menghubungi KYAI MANSUR ALI Di Tlp 0853-2415-9769 Atau Kunjungi Situs KYAI https://www.uanggaibsakti.com/ agar di berikan arahan. Supaya tidak langsung datang ke jawa timur, saya sendiri dulu hanya berkonsultasi jarak jauh. Alhamdulillah, hasilnya sangat baik, jika ingin seperti saya coba hubungi KYAI MANSUR ALI pasti akan di bantu Oleh Beliau

    ReplyDelete

tq, peace :)