Tuesday, December 15, 2020

Kedai 3 Beradik Gemuk

 assalamualaikum

lama tak update blog

korang apa kabar eh?
hujung2 tahun ni musim tengkujuh
demam , selsema senang nak datang
didoakan semoga korang sihat semua ek
jaga kesihatan
jaga diri

minggu ni aku duk keja makan je
tambah lagi ada cuti 2 hari
habiskan cuti tahunan
asyik projek jalan2 cari makan dgn family


jumpa satu new spot
actually dah lama kedai ni
selalu juga dengar tentangnya
tapi belum berkesempatan pergi
so friday cuti
takda idea nak pi makan kat mana
melintasi Miri Handicraft Centre
tengok kedai 3 Beradik Gemuk ni
terus singgah kat situ



makan nasi dulang 3 jenis lauk
ayam masak kunyit
daging masak rempah
kambing bakar
portion tuk 2/3 orang
sharing dengan SIL



order juga sup tulang



alhamdulilah
balik rumah dengan perut kenyang
hati manyak sinang

tu kejadian malam jumaat

sabtu kita balik kampung jemput mak
yang masih tinggal kat kampung
sebab minggu sebelumnya
ada orang meninggal kat kampung
so mak stayback
aku, adik, apak n ava balik sini
aku keja
adik ada hal juga
apak jaga ava
ava ada kelas online
so tinggal mak sorg lah kat long house

ahad balik dari kampung
ajak mak makan kat  3 beradik gemuk lagi

makan nasi dulang lagi
kali ni ayam & kambing bakar
daging masak goreng berempah







sebab aku dengan mak
peminat kambing
kita order extra kambing bakar
yummeh!!!




SIL pula
masih teringin makan sup tulang





alhamdulilah sangat kenyang juga

pastu berjalan ke Parkson
belikan selimut sebagai birthday present tuk mak
lagipun selimut dia dah koyak
beli selimut color ungu
otw balik rumah singgah kat kedai dobi lagi
tuk cuci bedsheet dan selimut yang baru
balik rumah boleh guna terus!

actually tujuan asal kita berjalan tadi
ialah ke kedai dobi
basuk selimut bedsheet semua
tak larat nak basuh kat rumah
lagipun hari selalu hujan
pi dobi tuk basuh dan dryer sekali

tu cerita malam ahad


then pagi isnin
awal2 adik dan SIL dah sampai
ajak pergi breakfast

kita memang nak jalan juga hari ni
since aku masih cuti kan
so bawa lah family jalan2 cari makan
dan main project hari ni
service kereta

and again sebakul besar baju turut dibawa
kali ni dah cuci
bawa tuk dryer je
banyak juga destinasi 
beli barang2 yang lama dah nak beli
tapi takda masa tuk pergi
maka bila aku cuti
semua perkara nak buat

oh yea belum abis cerita tentang kedai 3 beradik gemuk

pagi isnin ni
ajak adik2 brunch kat situ juga


kali ni aku order mee kolok dulang
mee kolok 4 rasa
merah cili
kicap manis
kicap masin
biasa

share dengan bapa dan adik
licin!!!






antara yang sedap disini juga
mee jawa 




very recommended kedai 3 beradik gemuk ni
location dia 
sama building dengan Miri Handicraft Centre
berdekatan dengan Miri Polyclinic


zzzyy



5 comments:

  1. Lamanya tak makan sup tulang... nanti nak suruh suami belikan tulang la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pun jrg beli sebab yang dorg jual tu most of the time mmg betul2 tulang. even isi yang sangkut kat tulang pun diorang ambik.

      Delete
  2. teringin nak rasa mee kolok tu , colorful

    ReplyDelete
    Replies
    1. mee kolok apa2 perisa memang jrg mengecewakan saya sebab saya peminat mee. ni dia ada perisa cili, biasa, kicap manis, kicap masin. bila di combine, sedap!

      Delete
  3. waah dah ada cawangan kat sana ya. aku suka makan ayam kicap dia.

    ReplyDelete

tq, peace :)