Tuesday, March 30, 2021

Aku dan Skin Care

 hiii korang

perempuan dengan skin care/make up
takkan berpisah
ada yang dah bertahun2 guna product yang sama
ada yang masih keep on trying
cari yang sesuai dengan kulit

yang keep on trying tu aku
so far belum jumpa lagi skin care 
yang sesuai sangat dengan kulit
cuma alhamdulilah lah
kulit aku bukan yang sensitif sangat
kekadang je ikut musim
tumbuh jerawat kat dagu
kering kat kawasan T

kulit aku combinasi kering berminyak
dari pemerhatian sendiri
aku tak boleh guna skin care 
yang water base
kulit akan kering sampai mengelupas
terutama kat kwsn T

sebelum ni aku guna product Noir
ok juga cuma tu lah
takda yang boleh dibanggakan
cam kulit lebih moist ke
lebih flawless ke
biasa je
dia maintain gitu2

tak puas hati dengan hasil
dah abis set terakhir aritu
aku pi guardian
rambang mata tengok skin care
yang cantik packagingnya
but then tetap tertarik dengan Nutox
sebab dulu2 zaman bujang2 kera kata orang
puas hati dengan hasilnya
terutama serum nya

skincare sekarang, Nutox
cleaser
toner
serum
cream



untuk foundation
aku tukar2 guna 3 jenis
loreal, marry kay & noir
semua kesukaan


yang 3 ni pula
semua mengandungi Uva, Uvb protection
kulit dah sunset kan
harus extra care
sebab hari2 terdedah dengan matahari
biore tu takda warna


untuk scrub pula
aku suka cosmoderm ni
tah memang dah dalam ramuan
or memang kulit mati kita
bila kita gosak kat muka
akan terasa ada daki kat muka
bergulung2 
so far belum abis sebotol
cam dah ada perubahan kat muka
nampak pigmentation makin pudar


so far puas hati dengan skincare sekarang ni
takda lagi masalah jerawat kat dagu


zzzyy

7 comments:

  1. nutox dari zaman study lagi saya pakai..pastu stop lepas degree..sbb bila da keje tgn gatai nak tukar pencuci muka lain pulak

    ReplyDelete
  2. aku takde masalah dengan skin care, sebab aku dah pakai pencuci muka, pelambab, toner neutrogena dah lebih 10 tahun masih alhamdulillah.
    scrub pula aku pakai st ives apricot, itu pun dah bertahun memang setia yang sama... kulit aku jenis berminyak tapi agak sensitif bila 1 produk tu ok aku akan setia pakai sampai la dah tak sesuai dengan muka, bt masa ni ok lagi heheheh, setia kan aku

    ReplyDelete
  3. Haritu try pakai nutox, habis naikkk merah merah kat muka. Tengok kawan pakai okey je, sekali tang kita pakai, langsung meragam hahaha.

    ReplyDelete
  4. Hadir melawat.. ������

    ReplyDelete
  5. Sha tak pakai.. hahaha.. tak berapa rajin..

    ReplyDelete
  6. tgk nutox mcm tempting tapi tak pernah cuba lagi....

    ReplyDelete

tq, peace :)