Wednesday, March 31, 2021

Sup Perut + Daging & Cencaluk

kebelakangan ni
aku suka makan ni

daging dipotong kiub or nipis
begitu juga perut sapi
kentang
masak dalam pressure cooker
sangat sedap

bahan2 aku simple je

daging
perut daging
kentang/ carrot
serai
garlic
halia





masak air 
masuk serai
1 clove of garlic
halia diparut halus
kentang belah tebal
sebab taknak dia hancur

marinate kan daging + perut
sos tiram
lada hitam
serbuk pati sedap

bila air dah mendidih
masukkan daging + perut + kentang/carrot
dah cukup semua rasa
tutup periuk
aku suka biar dalam 30-45mins
daging + perut cukup lembut 


pastu makan lak dengan nasi panas
bersama cencaluk
waaahh!!!
ketat perut kekenyangan






zzzyy
 

15 comments:

  1. Sedapnya sup2 ni...tapi lawankan dengan cincaluk aku tak pernah cuba

    ReplyDelete
    Replies
    1. nyaman dana, lately selalu makan raddish dgn cencaluk. yummy!

      Delete
  2. Pertama kali tengok gandingan sup daging dan cencaluk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap jannah. sup hirup panas, pastu pekena cencaluk. berdiri telinga makan. hahaa

      Delete
  3. Sedapnya perut! Nak semangkuk, tapi tak mahu daging heheheee.

    ReplyDelete
  4. Gambar si bulu berwarna hitam tu menarik perhatian hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaaa.... tu keja nak makan je. ssh nak tangkap gambar dia, selalu tak nampak mulut

      Delete
  5. Dua benda saya tak makan, perut dan cencaluk. Daging saya makan.. ��

    ReplyDelete
    Replies
    1. dulu tak makan juga tapi dah mkin berusia ni, suka lak

      Delete
  6. Dua dua hidangan sedap kak.Tapi saya tak makan perut. Heee
    Sup makan panas-panas. Ikan cencaluk letak cili api makan dengan nasi panas. berselera betul!

    ReplyDelete
  7. Kesukaan Sha sup daging yang dicampur perut.. Tapi tak pandai nak masak perut.. Selalu beli bungkus sahaja.. hehehe.. Lama sudah tak makan cencaluk, terliur pula menengok gambar ini..

    ReplyDelete
  8. tak pernah makan cencaluk ni!! tgk gambar nampak sedapnyaaa

    ReplyDelete

tq, peace :)