Monday, August 2, 2021

Akhirnya Dapat Makan Durian

 assalamualaikum

dalam post2 yang lalu
adalah aku mengadu kan
cemburu tengok tempat lain 
dah ada durian
sedangkan kat tempat aku takda

at last hujung minggu lepas
aku berjaya dapatkan durian
cousin aku jual
rm100 for 3 biji as rm25/kg
sebiji dia bagi
faham bukan durian dia
dia ambik pukal kat orang
pastu jual lagi




isinya lunak manis
sekali duduk je
makan bertiga
terus abis





tah kenapa 
minggu ni takda lak aku cari
nak kata puas takkan puas nya
cuma puas hati lah dah merasa kan

lagipun minggu ni busy cari cat tuk rumah
beli groceries
pastu balik rumah 
tak berani merayau2

ahad lak duk rumah je
layan anak2 bulus
layan dak ava

sekarang dah banyak buah2an
yet harga masih mahal
terutama dabai dah durian

aku sekarang gian makan buah limau barli ni
or pamelo
manis2 isinya
makan sejuk2 
fuh yummy!!!

ni masa buat entry ni
rasa nak tepuk dahi sendiri
dah tau abis
kenapa semalam shopping groceries
takda lak beli buah ni
aiyaakk!!





zzzyy

20 comments:

  1. Mudah-mudahan durian 'melompat' ke LD. Dah lama sangat tunggu ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. skrg dah banyak kat sini. sebab dah boleh merentas desa, so orang2 kampung dah boleh turun ke town

      Delete
  2. Alhamdulillah..dapat juga makan buah durian. Sedapnya buah limau barli tu. Agak susah jugak nak jumpa sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. akhirnya sis. aah limau barli tu dah jarang jumpa. mgkin agak susah tuk tanam

      Delete
  3. Dapat dahh yayyy. hehe isi putih2 macam tu lemak2 rasa macam manis2 bergas sikit Allahuuuuuu nikmatnyaa

    ReplyDelete
  4. durian tak pernah tak menggoda saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan. apa jenis spesis durian pun saya makan

      Delete
  5. Waa.m dah tiba musim durian di sana ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah fairus. at last!!! hahaaa.. sekarang dah banyak dah

      Delete
  6. cepatla tiba musim durian di LD. makan sekali je mana cukup. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu sal. sini dah banyak tapi masih tetap mahal

      Delete
  7. Di tempat kamek dah murah juak harga durian sis. Ada juak merasa. Hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yalah fiza, kat ctok sik pernah murah. byk pun masih juak mahal tapi taun tok mgkin boleh murah sebab sikda cdak dari bruney.

      Delete

tq, peace :)