Sunday, December 9, 2018

Aktiviti Hari Sabtu

Assalamualaikum semua
Selamat berhari minggu
Selamat beristirehat

Ni kisah semalam
Aku n family berjalan seharian

Bermula dengan breakfast
Aku pekena nasi beriani
Mak n apak roti telur double
Mak dengan kari kambing
Apak dengan kari ayam
Ava, roti kosong dengan susu
Budak tu jenis old skool



Lepas breakfast
Pergi Servay Hypermart
Survey barang2 sekolah
Barang2 accessories rumah dan dapur
Next week aku cuti
Baru plan nak beli

Letih window shopping
Pergi menjenguk aunty sekejap
Kakak mak, adik beradik dia
Yang paling tua dari 10 orang
Rasanya umur aunty adalah almost 80
She looks so fragile now

Lepas melawat aunty
Melawat anak syurga ku tersayang
Gi rumah adik, sayang2 timi
Timi next year dah start tahun 1
Tapi dia pergi sekolah khas
Dia autism, tak reti sgt bercakap
Tapi dia faham apa kita kata
Seorang yang sangat loving
Suka hugging, cium2 kita
Insyaallah
Dia mampu berdikari
Kami keep on praticing him





👇👇
Sangat suka pic ni
Aku, ava and timi tengah wefie



Balik dari rumah timi
Kita pii singgah kat Emart Hypermart
Cadangnya nak beli plastik sampah je pun
Then tengok ada promotion susu 
Siap dengan lembu2 nya sekali
Didatangkan khas dari kuching

Budak ava tu sangat excited
Tambah lagi lembu tu
Sangat jinak
Tak kisah orang usap dia





Nii nutrient fact 
Tentang susu dan lembu nya



Dan tak sah if aku tak terpengaruh dan membeli
Nahh...
Ada dua flavour
Susu dan coklat
Beli 2 dapat eco bag free




Hari ni lak lepak di rumah je
Masak pun malas
Aku pas mandi tadi
Masuk sayap ayam 
Dalam halogen oven
Biar situ and now ready to eat
Jum lunch!





zzzyy


2 comments:

  1. sedapnya kari dia! Semoga timi membesar dengan sihat, comel je orangnya! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap tu sis, power rasanya. Yea, insyaallah sama2 doakan semoga timi sihat dan dapat berdikari

      Delete

tq, peace :)