Friday, December 7, 2018

Miri Banjir Kilat


Keluar je dari office petang tadi
Hujan turun renyai2
Perlu berjalan ke kereta dalm 500meter
Masuk je kereta terus bertukar lebat

Nak balik terus
Tapi semalam beli Optimun v3 massage mesin
Bila on tak dapat effect pun
So terpaksa tadi pergi return
Kat yang jual semalam
Dah le org tu promo merata2
Pagi call dia kata kat Maybank
Petang call lagi, dah kat RHB

Hujan lebat
Tetap diredah juga
Sebab payung kat bonet
Susah nak ambik
So benda tu
Bukan rosak pun
Salah guna je
Kan ada 4 pad
Aku pasang semua sekali 
Sebab kepala wayar pun ada 4
Rupa2nya
Boleh guna 2  je pun
Alaaa konpius kan kiter je
Buat basah je meredah hujan
Jumpa penjual tu

Ok terus cepat2 balik
Risau kan makin lebat
Nanti jalan banjir lak

Kat bandar lepas sejam hujan lebat
Everywhere banjir
Ramai yang lepak shopping mall dulu
Takmau redah hujan lebat
Serta traffic jam






👇👇
Nii jalan aku balik rumah
Masa aku melintas masih ok
Air sikit2 je
Half hour later
Jalan  dah penuh air
Kereta dah start cam berenang
Nasib baik aku cepat tadi
If tak, torture weh
Dah lah banjir
Pastu jammed pulak naik bukit



👇👇
Ni pula kat depan office aku
Nasib hari ni balik awal sejam
So tak sempat lah tengok banjir



Sampai kat rumah aku pula
Jalan dah cam sungai
Biasa sekejap je dah ok pun
Cuma sebab hujan turun lebat sangat
Air2 tu tak sempat mengalir ke longkang besar




zzzyy






2 comments:

  1. fuhhh memang patut stay dulu sampai reda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah, byk tempat esp kat bandar yang kena flash flood, bkn apa, sungai yang dulunya di persisiran bandar miri dah ditimbus menjadi bandar baru

      Delete

tq, peace :)