Wednesday, July 12, 2023

Pembuka Tiub Ubat


kekadang tu bila beli sesuatu barang
yang perlu kita buka
dia a bit tricky kan
 
cam cara2 buka botol ubat
yang hospital swasta selalu bagi
yang mana kita perlu angkat
then baru pusing penutupnya
baru lah terbuka tu
sampai saat ni
aku masih akan terkial2 bila nak buka
columbia hospital selalu bagi penutup camtu
mungkin tuk security
agar tak mudah dibuka budak2


 sama dengan jenis ubat tiub camni
atau apa je barang yg dijual dalam tiub camni






aku pernah membebel
menyumpah dalam hati
kenapa lah complicated sangat 
dah lah jenis cam logam
mau tak mau memang kena 
buka dengan jarum 
ataupun sesuatu yg tajam

ke sana ke sini lah
cari bahan tuk buka

tah somehow
tertiba ada idea
bila tengok benda tajam dalam cap dia tu




cucuk dengan benda tu
nahhhhhh terbuka!!!
bangga dengan penemuan baru




pastu eksen bagitau BFF
kekunun 
ada penemua baru lah
sekali BFF kata
memang lah camtu
tu lah kegunaan benda hujung cap tu

astalalalallaaaaa
ingatkan starring
rupa2 nya aku yg taktau
😃😃😃😄😄😄


so kekawan 
jgn jadi seperti aku
tu lah kegunaan benda tajam
dalam cap tiub tu
tuk membuka mulut nya
jgn jadi seperti aku


....................








6 comments:

  1. Oh yakah. Baruk tauk juak lah kamek. Selamak tok mala becarik benda lain pakey mukaknya. Hahaha...

    ReplyDelete
  2. Ya, memang itulah kegunaannya. Rasanya ramai yang tak menyedari kegunaannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul amie. selalu if tgk camni auto cari pen ke or benda tajam tuk buka

      Delete
  3. ahaha. lama dah tahu. masa memula buat sdri tu: Ya Allah benaknya aku. dh umur 26 thun (masa tu) baru tahu cenggini rupanya buka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaaaa... kan. org dah sediakan, kita yg kurang memeriksa

      Delete

tq, peace :)