Tuesday, July 11, 2023

Restaurant ala Camping di Miri Times Square

 

kat area office
ada pelbagai jenis restaurant hypster
sesekali if ada masa
ada juga lah aku dan bff pii melawat kawasan

kali ni pergi cafe ala2 camping 
nama cafe tu Glamps


comel je
kat ground floor sitting dia ala2 camping
cuma tempat duduk tu rendah dan kecik
tuk bebudak ok gak
tapi kita dewasa ni nak relax2
tak sesuai
kang lutut tak cukup
nak berlipat bawa meja tu







concept menu
western dan korea, malaysian
sebab masa makan hanya sejam
aku dan kawan ambik set bento je


antara set bento dia
if nak tengok detail
boleh pergi FB 
Glamps Care Miri




Pic credit to Glamps Cafe Miri FB



ada juga crossant sandwiches
belum berkesempatan try
tapi nampak sedap lah kan



Pic credit to Glamps Cafe Miri FB


ada pelbagai dessert juga
tapi aku tak try lagi
aku utamankan main course
bila dah over kenyang
memang taknak lah makan cake2 tu semu




Pic credit to Google


disebabkan bukan size budak2
aku dan bff naik ke 1st floor
kat tepi tangga dia
ada statue angel bersama mini waterfall
comel!





kat atas ni baru ngam 
untuk orang2 dewasa
kerusi dia ada dua jenis
ada jenis sofa
ada jenis plastik




nah bento selamat masuk ke perut
rasanya?
so-so saja
takda lah yang boleh buat kita kata woww
mungkin sebab memang dah ready masak
nasi semua dah sejuk
sos2 yang kat ayam pun dah melekit2





so far takda lak aku terfikir
nak repeat ke sini
bukan kerna tak sedap langsung
boleh je masakan tu
cuma perlu diperbaiki

lagipun aku jenis 
yang kureng layan bento
tapi aritu nak order yg dimasak
risau tak cukup masa lak

harga..
biasalah kedai2 hypster ni
takda menu yang  bawah rm10
bento ni masa aku datang dalam rm12
bersama air

sapa2 yang nak enjoy the camping environment
boleh je lepak2 sini




10 comments:

  1. Ingatkan dia akan reheat dulu food...
    Unik concept yg ditampilkan, tapi biarlah functional kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. takda reheat sebab container mknan tu mmg tak boleh masuk microwave. makan sejuk2

      Delete
  2. wah... tarikan baru di miri... br pernah juak nangga konsep mcm tok

    ReplyDelete
    Replies
    1. auk, tapi siktau camney sambutan. nok dibah tuk bebudak bdn kecik ok lah, nok org2 dewasa tak sesuai

      Delete
  3. cantiknya interior kedai tu kak... nak bergambar dan makan situ rasa best sangat. makanan pun menarik

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat Times square ni mmg cantik2 deco kedai sebab kedai jenis dia bumbung tinggi dan ada tingkat mezzanine

      Delete
  4. suka la vibe die..alaa knpe jauh sangat

    ReplyDelete
  5. Seronoknya dapat santai-santai di sini. Tempatnya cantik, menunya pun nampak menarik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah tempat dia cantik, mkan mmg not bad cuma saya belum ada kesempatan lagi try sekali lagi

      Delete

tq, peace :)