Monday, August 31, 2009

Cegaloo Dalam Kenangan


First time sahur dengan megi. Hoh, aku pun hampir tak percaya sendiri. Biasanya aku hanya makan kurma paling banyak pun 5 biji dengan sekeping roti dan air suam. Hari ni dok tercanguk2 kat meja makan tatau nak makan apa, last2 teringin nak makan something panas so the best solution ialah megi. Pas makan pelik gak rasa perut ah, rasa cam mengecut semacam je. Sementara tunggu perut buat hal aku online lah sekejap main games. Sempat gak zupzap zupzap berperang kat mafia wars dan pirates.

Hari ini hari kemerdekaan Malaysia yang ke 52. Aku bangga sebagai anak Malaysia dan bersyukur kerana dilahirkan didalam sebuah negara yang harmony dan bebas merdeka. Meskipun aku suka berperang tapi hanya lah di FB. Hahaha!!! Tetiba out of topic :)

Cuaca agak mendung, tadi masa aku nak tidur lepas sahur hujan turun dengan lebatnya. How i wish it will be for the whole day so seronok gak lepak di rumah dalam cuaca sejuk kan. Aku ada basuh a few laundries tapi malas nak jemur dulu sebab belum start panas, kang dijemur nanti buat susah aku je kena angkat if hujan turun. Petang skit nak pergi shopping, barang2 dapur banyak yang kekurangan. Sambil tu boleh gak singgah kat bazaar ramadhan.

Rancangan TV lak takda yang best. Cerita2 yang ditayangkan kat channel movie mostly cerita lama 80an dengan fesyen rambut yang masih keriting mengerbang. Rancangan kemerdekaan lak, membosankan, asyik2 filem yang sama sargeant hassan yang dah berkali2 aku tengok. Kenapa ler producer tak berminat membuat cerita2 yang berunsurkan kemerdekaan?

Well, blog without picha adalah rasa camna tak lengkap tuk di publish. So sempena n3 hari kemerdekaan ni, aku turut mengenang Mr Cegaloo our beloved cat yang dah meninggal a few month back kena langgar ngan kereta. Uhukksss....


















zzzyy-Cegaloo dalam kenangan.

2 comments:

  1. Cegalooooooooooo.......

    uwaaaaa miss cegalo mai ku..enda berasai labuh ai mata meda pic cegalo..cadang ka nupi mayau br tang nganti meh masa yg sesuai..ndai utai ka dikayam kitai..sudin jauh ga ari kitai..ka geng ngau bangan pulak iya mangah..hahah

    ReplyDelete
  2. Cegaloo!! enti enda mati mesti dah besai iya diatu neh. Kin kia busy body ka makai. rindu ka cegaloo gak

    ReplyDelete

tq, peace :)