Monday, August 31, 2009

Kenangan lalu...


A nice day to santai dan ngadap PC seharian tapi broadband punya line adalah sangat2 slow. Seharian slow saja. Loading page, asyik2 not found, asyik2 not found! Not found ke menda. Page tu yang aku buka hari2. Line celcom ni makin hari makin teruk.

Tadi, bila tengok rumah aku tiba2 aku terfikir, macam mana lah rupa rumah ni in 50 years time ya??? Segera terbayang rumah2 lama usang yang pernah aku tengok baik di kaca TV ataupun yang real. Dan bila tengok rumah tu aku sering terfikir, camna lah keadaan rumah tu 50 tahun yang lalu ya?Bagaimana kah keadaan keluarga yang mendiami nya dulu?? Dan masih adakah mereka sekarang or semuanya hanya tinggal kenangan.

Begitu juga dengan kenangan. Kenangan yang telah berlaku dan berlalu tak mungkin dapat kita nikmati kembali. Baik manis atau pahitnya kenangan tapi bila ingat balik kenangan itulah yang mengajar kita menjadi lebih dewasa lebih berfikir lebih kuat lebih matang berfikiran. Mungkin ada yang kita cuba nak lupakan terutama yang pahit tapi sesekali bila ingat yang pahit itulah yang lebih kuat memberi kita semangat tuk terus berjuang dalam hidup ini. Tuk terus kuat mempertahankan diri.

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)