Saturday, January 30, 2010


Now is 10.21am, aku dah lawa2 depan PC minum kopi sambil makan buah empit yang mak kirim kat Apak and Jang yang baru datang sekejap tadi. Nanti if dah teduh skit hujan lebat ni, nak pi town temankan Jang beli Guitar. Mak bagi upah sebab dia kerja buat rumah dengan Apak masa cuti sekolah aritu.

Semalam plan nak balik kampung sebab mak kata dia ada beli buah empit (yang ni aku tatau apa nama lain dia) Rasanya cam biji kacang parang tapi lebih sedap lebih lemak. Buahnya warna hitam bujur sebesar ibu jari. Belah buah tu dan ambik biji didalamnya. Sedap tuk campur lauk tapi aku lebih suka if makan cam makan kacang. Simpan sedikit garam, huh! Sedap!!! Nom! Nom! Nom!!





Ni lah biji buah empit yang mak kirim. Sesapa yang wonder pa kemenda ni, cari lah sendiri info tentangnya sebab aku dah tak reti camna nak explain. Maaf ya... tuan punya blog ada tempias ke bengangan skit. Hoh!!! Skit je tau, bukan banyak :p

Aiyak!!! tension tul lah dengan line internet aku ni. Nama je celcom broadband, jalur lebar bla bla bla!! Kat iklan bukan main canggih, siap jalan bengkok hutan belantara sungai semua boleh dilalui boleh ditembusi. Wayarless terbaik lah, no. 1 di Malaysia lah, nasib tak kata in World. If kata begitu, muntah 365 hari aku. Service teruk sesangat!!! Dah bertahun aku hadapi masalah service yang teruk on and off celcom ni.

Stop!

N3 kat atas adalah n3 yang aku tulis sebelum turun ke pasar temankan Jang beli guitar tadi. Ni dah balik dah, dapat ler guitar cabuk yang rega RM85 saja. Boleh lah kan, budak sekolah mana boleh beli mahal2. Saja tuk dia jamming dengan kekawan masa balik dari asrama which sekarang ni diorang balik 2 minggu sekali. So dari diorang duduk nganga or buat kerja2 yang tak berfeadah tu, elok gak nyanyi2 kan mengasah bakat.

Kat luar masih hujan cuma takda lah selebat tadi.Renyai2 tapi nampak gaya if hujan camni, memang nak lama ah. Oklah tu kan tak lebat, at least tak menganggu siaran Astro. Sambil online ni boleh gak aku layan TV sekali tapi tu ler weekend camni, takda cerita bagus pun. Yang movie channel lak, aiyak, dok2 berulang2 cerita yang sama. Last month dah main, this month main lagi. Kan tensen camtu. At least jarak lah jauh2 skit. Dahtu cerita yang zaman 80an pula. Fesyen rambut yang masih kriting kembang2 tu. Tak seronok lah tengok sebab quality warna dah pudar.

Hari tu since ada iklan tentang astro HD so cari lah info kat internet tentang pa kemenda tu. Emm.... yang istimewanya lebih terang lebih clear tapi mesti guna TV jenis HD gak, if tidak, takda maknanya nak subscribe. Ohh.. if gitu, memang 100% tak berminatlah aku. Tak mampu lagi beli TV HD lagipun so far sekarang hanya ada 5 channel.



zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)