Sunday, July 11, 2010

Hari ni aku marathon tengok wayang. Tengok 4 movies dalam setengah hari!! Thank so much SIL for the treat.



Mula-mula 2.15pm tengok Twilight Saga, Esclipe. Pergghh!!!! i love it. Masih seperti twilight New Moon, aku turut mendalami perasaan cinta Bella dan Edward yang amat berkesan disampaikan. Love everything about the movie. Suka tengok Bella yang tetap berpegang teguh pada cintanya kepada Edward. Suka Edward yang cool dan kekadang nampak sangat romantik terutama bila dia act amat 'memahami'. Suka Jacob yang semakin handsome, love his wolf character too. Wolf tu besar tapi comel. Nak seekor yang macam tu boleh??? Keseluruhannya amat berpuas hati dengan ending Twilight ni.



Lepas tu tengok predator. Biasalah cerita ni memang banyak adegan yang menjijikkan terutama dengan darah predator yang colour hijau, effect-effect bangkai manusia yang telah dimakan, kawasan yang berlendir sana sini dan yang penting sekali, Muka predator tu yang tak handsome langsung!!!!! Buka je mulut mesti keluar air liur. Yuucckk!!!! Tapi jika dibandingkan dengan Predator VS Alien yang sebelum ni, aku lebih suka yang ni. Scene dia kat dalam hutan tebal, sejuk mata memandang meskipun agak scary. Yang sebelum ni tah dalam kapal space kot, gelap semacam je. Masih ingat, tengok show 11.15pm, cerita yang penuh dengan aksi berlawan tu boleh buat aku tertidur... Cuma part-part terakhir saja yang membangunkan aku, tu pun bila balik rumah blur-blur tak faham apa cerita yang aku tengok :)



6.45pm tengok cerita Marmaduke. As usual cerita binatang yang pandai bercakap memang menghiburkan. Aku tidak ragu-ragu gelak besar dalam panggung which i guess mostly yang ada kat situ camtu juga. Cerita lucu yang berunsurkan kekeluargaan. This kind of movie never failed make me laugh :) Love the last part bila anjing-anjing tu menari. Meskipun tu semua computerized tapi they still looks so cute.



Last sekali 8.45pm tengok Knight and Day gabungan Tom Cruise dan Cameron Diaz. Seperti biasa, movie aksi mereka memang menghiburkan cuma jalan cerita nya hampir sama saja. Bergaduh, kidnap sesama sendiri, melarikan diri, salah sangka, CIA or FBI yang corrupt which akhirnya hero will never die. Cik Diaz tu meskipun senyumannya masih mengoda ternyata terserlah juga ketuaannya. Tom always nice to see. All those cheeky smile, cute teeth masih memukau aku. Yang dia ni makin tua makin handsome!

Balik dari tengok wayang singgah dulu kat Muara Cafe makan nasi lelapan ayam. Perggghh!! lega rasa perut. Pagi hanya breakfast dengan bun then makan paratha setengah je. No wonder kepala semacam je rupa-rupanya lapar :) Sekarang ni if aku lapar, perut takkan terasa bekeroncong lagi tapi kepala aku sakit.

Awal pagi ni perlawanan akhir world cup antara Netherland dan Spain. Ramai yang meramalkan Spain bakal menjulang world cup tahun ni tapi yang pastinya aku tetap menyokong orange, Netherland. Kan bola itu bulat, memacam boleh terjadi. Cuma sekarang ni tengah berfikir, nak tengok ke tak game 2.30pm nanti. If tengok confirm esok mengantuk dan tak bersemangat tuk kerja. If tak tengok terasa rugi gak, ni hanya 4 tahun sekali. Tengok lah camna availability mata nanti....

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)