Sunday, January 1, 2012

2 Soalan

Tiap-tiap kali bila berakhirnya tahun
mesti ada pertanyaan:-

Apa yang telah anda capai tahun ini?

emm... tak dapat nak aku fikirkan
apa yang telah aku capai
cuma secara rumusnya
aku senang dengan apa yang ada sekarang
dengan apa yang aku miliki sekarang
meskipun sudah semestinya ada susah senang
terutama dari segi kewangan yang sering sengkek
namun...............

aku bahagia memilik keluarga
memilik little princess, Shirven Avanov
memiliki kawan2 yang sanggup bersama
meski dalam susah senang
aku tak dapat fikirkan apa lagi yang aku nak
sebab aku benar2 bersyukur
dengan apa yang aku ada sekarang

Soalan ke dua

Apa Azam tahun baru??

tak perlu berazam2
sebab selalu tak tercapai
dulu sering berazam nak kuruskan badan
sampai sekarang tak juga kurus2
baik lupakan saja
just cuba maintain agak tak terlalu tembam

semalam colleague tanya
aku jawab if kat office
azam aku...
i want to work smart
takmau dah work hard
do what u should do
follow the rules work with the rules
so if sesapa layan beyond the rules
dan ternyata salah, senang nak fight
sebab kita follow rules kan

about kerja mungkin aku sound
cam dah berpatah arang
mungkin betul
just aku focus, buat terbaik dengan
apa yang aku buat
yang extra2 tu persetankanlah

dah fed up dengan office politic
yang getting makin berakar umbi
makin busuk dan menjengkelkan
makin ramai yang tahu cakap
tapi untuk membuatnya hampeh!
semua dok main taichi2
so i should more expert taichi by now :)

Kesimpulannya...
harapan aku tahun 2012 ni
dan begitu untuk tahun2 seterusnya
semoga hidup sentiasa bahagia sihat walafiat
disamping orang2 tersayang, family and friends

didoakanlah
semoga rezeki bertambah
dan semoga segi kewangan lebih stabil
doa semoga aku tak makin pelupa
menjadi lebih sabar untuk semua
menjadi lebih kuat bila hadapi masalah
menjadi lebih rasional bila melayan
kerenah kaum kerabat keluarga and kekawan
amin....

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)