Saturday, April 7, 2012

baru balik dari berjalan
shopping barang keperluan ava
shampoo, bodywash, pampers

and time kat Ta Kiong nak beli susu
aku sangat marah dan kecewa dengan service
ada satu column tu khas tuk promotion brand anmum
ada lah offer price semua or diorang call 'WoW'

anmum essential stage 3, 1.2kg
kat wow price harganya RM54.40, plain or honey
tapi bila cashier scan RM60.90
eehh.... kat ada offer
so cashier and aku check
yes, memang under wow price
tanya tah supervisor kot

kalut diorang sekejap
aku tunggu dekat cashier
dengar lah diorang cakap
diorang memang camtu
dah salah then taknak ngaku
if kita confirm kena marah

and guess what
dia bagitau kat aku
yang plain flavour harga sudah naik
ekk.. bis tu if naik
kenapa letak wow price
speechless orang tu
aku terus lari
malas nak tunggu
kang nanti aku makin blood go upstair

yalah
if harga original aku tak kisah
memang rega dia rm60 tu pun
tapi if dah offer buat lah rega offer
isskk......sangat menyengkel kan

lepas tu datang rumah
baru dua tiga langkah dah masuk rumah
praaakk!!!!!!!! plastik bag aku pecah!!!
dan yang pecah juga...........kicap!!!!
kicap oooooooiii!!!!
kicap oooooooiiii!!!
rasa nak melolong aku
tumpah between lantai dan carpet
arrgghhh!!!!!!!!!!!!!

kecoh satu family cepat2 bersihkan
tapi carpet ku tetap kena
aduhai... harapnya esok panas
nak kena jemur
nasib colour hijau tua
so tak nampak ah sangat
disamping kicap dah diserap
:(

sakit masih tak okay2
terutama malam, sakit tekak lebih hebat
siang tadi dah okay pun
tu ler aku tak berubat sekali ikut mak and ava
dah letih berubat kat clinic
kali ni try acupunture lak
tukar angin

ava dapat sebotol ubat combination of 3 types
makan tuk 2 hari saja
doc tu kata dia batuk tapi kahak tak dibuang
perut panas kena minum banyak air suam
tak boleh makan benda2 sejuk

mak pula pengaliran darah yang tak lancar
badan sering sakit2 penat2
tak boleh makan rebung, makanan pahit
apa yang sejuk lah
so dia bagi sebotol ubat combination of 3 types
makan tuk dua hari gak
of course campuran dia berlainan lah dengan ava
then dia bagi pil dimakan 4 biji dua kali sehari
sama2 tunggu perkembangan ek
nanti aku update
if ok, aku pun nak pergi lah
lately selalu sangat sakit

k lah nak layan FB jap
lepas tu tidur
nak hentam ubat batuk!

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)