Saturday, July 21, 2012

Selamat berpuasa  bagi yang berpuasa
and salam sejahtera bagi yang berpuasa dan tak berpuasa :)
tak keruan weh
tadi pagi tak bersahur
gara2 jam salah set
nak set 4.30am
tapi ter set 4.30pm!!!
sedar2 je dah kul 6.01am
pergghh!! mengelupur
tapi tak boleh buat apa2 lagi pun
dah lah first day
yang positifnya
nasib baik hujung minggu
tak payah tungkus lumus kerja
takda letih
hanya ngetop dan layan tv
dan yang utama.
layan Ava...

eh nak bergayut dengan aku saja
asyik tunjuk2 keluar rumah
(dia nak berjalan tu, tunjuk arah kereta)
so tadi aku bawa dia keluar
tengok galang (kucing cumel)
so dia usap2 si galang tu
sekal galang gigit jari dia
terpekik nangis
tapi bukan gigit bebetul pun
dia gigit nak bermain
tapi nangisnya seluruh park ni boleh dengar

lepas tu main masuk2 huruf ABC dalam tempat dia
suprisingly kau bagi je dia abjad apa
dia tau mana nak letak tanpa tercari cari
clever girl!!!
tapi masalah bermula bila dia dah bosan
berjalan sana sini
terpijak ABC tu sakit kaki
menangis mengadu kat aku

hahhaaaa... aku gelakan dia
tu ler suruh tidur taknak
galang gigit tangan
sebab marah dia asyik tunjuk2 nak keluar
ABC gigit kaki sebab dia asyik berjalan saja
tak reti duduk or tidur

sekarang dah over time tidur dia
tapi tu masih jalan sana sini
makan biskut tish (fish)
then massage aku
ajak masuk bilik lak (dia tarik tangan)
ambik sikit
ooohh.. dia nak sikat rambut aku
sambil menyikat tu
sambil mengurut gak
eeehh... anak aku dah besar rupanya
dah memacam dia reti buat
:))

ni masih belum tidur
minum dan makan air nyiur muda
makan jagung
eh tadi berak, taik semua jagung!!
gara2 makan jagung semalam
hahahahaaa.....

k lah ek
nak layan nustan kat tv3
SRK berlakon
lama dah tak tengok nustan


zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)