Sunday, July 1, 2012

 Malam tadi pergi lah seafood buffet dinner
bersama dengan colleagues2
compare to previous time aku datang
kali ni choice dia tak banyak
just tuk yang panggang2 banyak lah

ada lobster
udang galah
clam, chicken wing
ikan salmon























pinggan pertama aku
dasar tamak dan malas selalu berjalan
terutama if dah start makan
aku angkut 2 pinggan penuh sekali

yang pertama makanan BBQ
lobster
udang 
chicken wing

pinggan yang kedua
ada udang tumis
japanese tauhu
blackpepper lamb
dan rendang
seriously bahagian ni tak banyak choice
bagi yang salad2 tu adalah dalam 3 4 saja
aku tak ambik
tak suka sangat sayur2an ni :)



yang ni pinggan kongsi
kita angkut banyak2 kayak tamak gitu
(memang tamak pun)
satu lagi alasan logic
susah nak main tunggu diorang BBQ tu
so if ada yang banyak masak
terus angkut banyak2
so tak perlu nak Que lagi



yang ni pulak
laksa sarawak
kesedapannya pada kuah
dan yang ini tidak mengecewakan
meskipun begitu aku dah sangat kenyang
so ambik portion kecil je
tu pun share dengan Ani
saja nak test try



yang ni aku ambik 3 saja
ada yang kata sedap sesangat
bagi aku ok2 saja lah
tak sedap tapi tak juga tak sedap
Ani kena paksa makan
tah camna panggil binatang ni
makan mentah2 bersama limau nipis
picit limau kat benda tu
then kau kacau2
tuk mendapatkan nikmat memakannya
kau harus sedut sekali dan telan
jangan kunyah



pastu aku dah tak larat lagi makan
jauh sangat bezanya dari zaman memuda 
dulu walau banyak mana pun jenis makanan
semua nak di try
satu, mungkin dulu jarang dapat makan camni
tambah lagi darah muda
perlu banyak tenaga yang harus dilepaskan
kotnya lah, tu teori aku




Lepas tu aku pekena aiskrim
epi tau sebab self service
ada 3 flavour, jagung, cokelat n vanila
perrggghh feeling tu
cam rasa zaman kanak2 dulu
senyum manjang je aku n ani

tapi............
satu kesilapan besar
don't ever makan aiskrim dalam keadaan perut kenyang!!!!
dulu aku pernah kena
ni kena lagi
perut terus rasa memulas
mula2 ingatkan kena kejutan budaya
perut tiba2 kena benda sejuk
lelama makin bergelora
eemm.. tak boleh jadi ni
menyelinap ke tandas sekejap
perrggghh lega..........
lepas tu boleh gelak besar2


Deco meja
simple tapi cantik
aku sangat tertarik
environment nyaman
tempat yang cozy
bersebelahan dengan swimming pool
malah if nak fresh air duduk lah
kat meja di swimming pool side tu
tapi nasiblah
pasti bau asap orang BBQ


menu terakhir aku
aiskacang..
sedap.... cuma spoilt
mesin ais kiub dia mengeluarkan ais yang kasar
tak best nak telan
terpaksa tunggu dia cair

Overall berpuas hati lah dengan dinner tu
lebih2 lagi sebab free
so why should compain kan :)
just harap next time pergi
more variety on food
kurma dia harapnya jangan guna daging rebus
yang kemudian dipotong kiub 
dan dicampur dengan sauce kurma
aku yang tak memilih ni tak suka rasa dia
very mild!

ok
begitulah cerita makan hujung  minggu aku
selamat bekerja tuk esok dan hari seterusnya





zzzyy


No comments:

Post a Comment

tq, peace :)