Sunday, May 12, 2013

Macau part 1

masih lagi kat macau
awal pulak mata bangun
seawal 5.45am tadi dah terkebil2
apa taknya semalam tido awal
yalor dah letih sangat
hari sebelumnya 24hrs aku tak tidur

macau memang banyak juga
tempat2 nak dilawati
tapi semalam aku jalan2 kat kedai je
tak larat nak jauh
lengguh kaki
tambah lagi first day period
cis!!! dengki tau badan ni
mendarat je kat shenzhen semalam
mula ler badan mengeluarkan unwanted blood
nasib takda period pain semua
cuma kepala agak berat ler
tambah badan pun rasa malas gak bergerak

ni badan dah charging
nanti sebelum ke hongkong
nak jejalan sekitar macau dulu
cadangnya nak ke hard rock cafe

so far yang suka kat macau ni:-

ole london hotel
tempat aku bermalam sangat selesa
kat town area
rate aku tak pasti
tapi dalam hkd150++ juga kot
nak tau juga
tengok blog makcikbidah
nanti pasti dia ada update

so far harga barang2
tak banyak beza dari miri
harga pun boleh tahan juga
tapi aku rasa
(rasa ler sebab takda tanya)
harga emas kat macau mungkin lebih murah
berderet2 barisan kedai emas
dan ramai2 juga pelanggannya
budget traveller like me
jangankan nak tanya harga
nak masuk pun segan

so far semalam aku beli
2 botol 75ml 25th avenue perfume
satu pc143 satu pc189
dan sebotol 30ml elizabeth arden pc59
murahkan sebab ada discount kat sasa
EDP ok bukan EDT
kat sini matawang adalah pacata
tapi hkd diterima juga
kadarnya
HKD50=PC54
HKD100=MYR40

makan more or less sama
semalam tapau kat MCD
dan dalam perjalanan balik ke hotel
perkena pure oren juice
kaw ok
dia blend oren tu saja
takda campur apa2
segelas paper cup tu
dalam 2 biji oren
suka tengok sebab tak kedekut oren
harga HKD14

oklah yea
nanti aku update perjalanan hari ini
nak mandi dan kemas2




zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)