Wednesday, September 16, 2015


cuti malaysia day
aku duk rumah berdua je dengan ava
mak and bapak ikut uncle balik kampung
so berdua lah kami beranak
ehh ada uncle jang dia
tapi budak tu bangun je tidur terus merayau
takda melekat kat rumah tu


lepas mandikan ava
terus cari makanan
teringat paha ayam dibeli semalam
plan nak masak chicken mushroom
tapi mushroomnya takda
so deepfried je lah


























taraaa......
nasi ada dua version
kicap dan tak berkicap
yang kicap ava punya
yang tak berkicap aku punya
tauhu pula tauhu semalam
panaskan je, keras! :p



lately malas sangat nak masak
biasa makan je apa yang mak dah sediakan
takda layan selera sendiri
lagipun selera aku dan mak agak sama
cuma aku selalu complain
if mak masak, makanan memang amat berminyak
tapi if sayur kampung tu
dia goreng tumis 
memang masuk juga banyak minyak
if tak banyak kurang sedap
tapi seriously
mak masak memang guna banyak minyak
dalam semua jenis makanan
so aku prefer soup


























yang ni menu last sunday
kan aku malas masak
tapi nak makan banyak bahan sekali
so aku buat wantan soup

cincang isi ayam
bagi perasa
pastu gulung dalam kulit wantan
(banyak jual kat pasaraya)
masak air soup
campur cincangan halia dan bawang putih
bila dah mendidih
slowkan api
masukan wantan
bila dah nak masak, masuk telur
dan sayur
tutup api tutup tudung
biar bertenang seketika

so satu hidangan
ada ...................
ayam, wantan, telur dan sayur
takkan dapat dalam satu hidangan
if makan kat kedai
























ni kegemaran ava lately
pretzel kering yang sedap
meskipun sedikit over masin
tapi tetap sedap dikunyah ditelan
nak lagi dan lagi























aku pula gian makan seaweed ni
dulu aku memang tak suka makan seaweed
sebab sejenis yang selalu ada tu
memang bau hanyir sesangat

tapi lately
kawan2 yang baru balik dari thailand and korea
bawa seaweed sebagai ole2
and yang dibeli straight from kilang dari korea
amat sedap, ranggup
buat aku gian 

then tak lama pastu
seorang lagi bawa seaweed dari thailand
pun sedap
and kebetulan hari tu pergi boulevard supermarket
tengok pelbagai seaweed
dan aku pilih yang ni
terus gian
nak lagi dan lagi





 







zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)