Saturday, July 18, 2020

Tealive boba ice-cream



lately sering juga tengok 
org cerita kat blog tentang ice cream ni
kebetulan kat bakery sebelah office
memula memang ada tengok
tapi aku nak try dah takda lak

malas nak cari lain
sebab niat tu
if ada makan
if takda, tak makan lah

so last week
kebetulan ada stok
terus rembat 2
satu tuk aku
satu tuk bff





















RM2.60 if tak silap
standard lah harga ice cream viral
memang dalam rank tu
kecuali ice cream magnum
yang agak berapi juga harganya
tapi worth lah sebab cokelet coating

ok cakap tentang ice cream boba tealive ni
kemanisan ok lah, kurang manis
cuma aku ni lah masalahnya
aku kan bukan boba fan
if beli bubble tea pun
sebolehnya aku akan beli
yang takda boba ni
or if ada pun, selalu suruh simpan sikit
or takda langsung

rasanya biasa saja
aku lebih suka ice cream Solero by Wall's
agak annoying nak mengunyah bobanya
cam tak ngam dengan tekak
nak telan saja tapi agak besar 
kang tak berbaloi lak tercekik boba ๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜






















tapi lain orang lain selera kan
pasti ada yang menyukainya
keseluruhannya
agak creative juga idea campur boba dalam ice cream
good job tealive



zzzyy


9 comments:

  1. Sama la...saya tak boleh ngam dengan boba... kelam kabut nak minum ke nak makan

    ReplyDelete
  2. Haritu nampak, tapi lupa pulak nak beli

    ReplyDelete
    Replies
    1. ice cream nya ok, boba jd masalah tuk saya ๐Ÿ˜

      Delete
  3. Replies
    1. saya pun kali pertama cuba, nak repeat mungkin lambat lgi lah ni

      Delete
  4. Kalau versi minuman sedap. Yang versi aiskrim ni tak cuba lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. minum ok sikit tapi bagi akak yg bkn peminat boba tetap tak brapa nak suka sgt

      Delete
  5. saya stuju part annoying nak ngunyah boba.. sedap lagi boba dalam air
    daripada eskrim ni. tapi overal sedap n kurang manis =)

    ReplyDelete

tq, peace :)