Wednesday, January 20, 2010



Fuhh!!! Nak kata kerja banyak tak jugak cuma yang banyaknya kerja tu mostly yang complicated2 paksa aku berfikir extra. Bila badan dan mind tak bekerjasama, badan automatically jadi berat dan malas tambah lately aku hairan, ngapa tiap kali je pas makan aku terasa tersangat mengantuk sampai almost out of control! Lama dah tak macam ni pun. Biasanya ngantuk2 skit tu adalah tapi yang ni ngantuk tahap maksima.

Yesterday, bancuh kopi, aromanya siap sampai ke ground floor. Pintu bukan buka pun cuma sesekali je orang keluar masuk. Customer siap tegur, kuat juga bau kopi ek dari tingkat atas. And guess what, aku ngan colleagues which is lady too belasah kopi tongkat ali!!!! Siap kau!!!! Peduli apa, tak kisah lah if ada menda2 yang berdiri! Tapi erk, tongkat ali bukan tuk lelaki saja kan. Lantaklah yang penting kepala aku tak terhantuk atas meja kengantukan :)

Aha, korang rasanya memang pernah gak alami kan bila boss suruh buat sesuatu yang tak bersangkut paut dengan kerja kau pastu dengan alasan nak kau belajar. If sekali takpa lah tapi if dah berkali2 camtu boring gak kan lelebih lagi bila time kau ngah busy buat kerja yang urgent dan tetiba boss out of nowhere suruh buat kerja yang bukan bersangkut paut langsung. Hoh!! automatic blood nak go upstair juga ah. And lebih2 lagi bila tau, actually boss tu sendiri tatau how to do it. Huh!! pepandai suruh orang belajar tetapi sendiri tatau. Macam ketam yang ajar anak berjalan lurus tapi dia sendiri berjalan senget2.

Bukan lah aku tak suka disuruh buat extra tapi kena tengok lah apa yang disuruh tu. If tu really kerja yang perlu buat walau se busy mana pun aku don't mind, tapi bila yang disuruh tu more to personal matter, leceh lah. Bila customer suruh dia buat tapi yang buat aku then orang tu pula yang dapat credit and yet don't even said thank you. Pening lah if selalu camtu.

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)