Tuesday, March 20, 2012

Cuti Lagi


cuti sehari lagi
bulan ni dah 3 minggu berturut2 aku cuti sehari
seronok juga macam ni
if ikutkan hari cuti tahunan
aku dapat cuti 2 hari tiap2 bulan
tambah lagi batuk kering yang kronik
dia tak kerap batuk
tapi if dah batuk, kronik sesangat
terkencing2!!!
tu ler yang 2 3 hari ni
aku guna sanitary pad
panty liner tak cukup
kang terkuncil ketika batuk naya je

dalam bergolak politik kat office tu
semalam masuk lagi seorang trainee officer kat dept aku
dengar ura2 aku and another colleague
nak kena buang dearah
sedih juga dengar tapi lantaklah
asal diorang tak potong gaji sudah
cuma tu lah diorang nak letak mana aku tak kisah
jadi tukang jaga toilet pun takpa
cuma aku taknak kat operation
if kena tendang ke sana
memang akan aku hadap big boss

tu ler dept yang paling kronik disaster
diungguli dua lady boss
yang tahu bercakap tapi no action
mengarah sana sini, duduk cam pasu bunga
yang seseorang tu lelama, buntot makin besar!
iskk imagine sekarang pun sakti hati!!
tapi hairan bebenar hah
diorang berdua tu tak sedar ke
'semua orang tak suka mereka berdua?
or masih ego taknak menerima hakikat
yang tampok pemerintahan mereka berdua hancur......

k lah
dah tak boleh nak continue ni
ada yang dah menempek ditepi
nak layan children rhymes

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)