Saturday, May 5, 2012


salam hujung minggu
baru balik dari kampung tengahari tadi
termiss program yang nak diikuti
asalnya upacara tu plan malam ni
tapi bila sampai kampung semalam
rupa2 dah berlangsung malam jumaat

so jadinya tadi balik
saja, relax semalam di kampung
dan smalam di rumah sini
adil kan hujung minggu camtu
cuma letihlah drive ke kampung
if jalan bertar ok juga
ni tidak, jalan sangat tak memberangsangkan
batu besar2 dan berlubang
jalan ladang sawit

ok hari ni nak cerita tentang makanan favourite
carta yang menduduki tempat pertama...............



















apa2 yang diperbuat daripada ayam
memang aku akan makan
if taik dan bulu ayam orang makan
tu pun aku makan
jarang sesangat aku miss makan ayam dalam sehari

even breakfast pun selalu gak breakfast sayap ayam goreng
yummy!!! pekena dengan kopi O
terbaeeekkk!!!!!

badal, hati, jantung, perut semua aku makan
sedap if dimasak tumis campur cili pedas dan santan
ala2 sambal ayam gitu
pergghh!!! sedap... (terliur bila imagine)

ayam tua paling sedap dimasak sup halia
slurrpp!! slurrpp!! slurrp!!! 
panas melegakan perut yang sejuk

sayap, paha.. deep fry, panggang semua boleh
apa jenis saja menu ayam pun tetap aku bedal!

sebenarnya aku tak berapa suka sayur
bak kata aku dan SIL2, allergic makan sayur :)
tapi yang ni.........

















pucuk ubi!!!!
kegemaran aku dan adik2 dan SIL2
aku paling suka if ditumis daun2 yang telah digiling2
ataupun daun dia tu ditumbuk halus
then tumis dengan air sendikit
pergghh!!! very da sedap maaaa

kat depan rumah mak ada tanam
tak boleh ada pucuk, gerenti kena ambik :)
if balik kampung, menu kemestian

dan satu lagi sayur yang disukai..

 
















ulam2an!!!
paling power dimakan dengan sambal belacan pedas!
meleleh leleh hingus pun tetap sedap
lately kan musim cencaluk
suka makan ulam2an ni dengan cencaluk pedas
sangat menyelerakan
antara ulaman favourite.......
kacang panjang, daun cantik manis, kacang bendi
dan yang sangat hensem bergaya kat belakang rumah
daun pegaga...

 dan untuk minum petang.......



















cucur pisang panas memang tak akan mengecewakan
dalam menaip ni terbayang keenakan cucur kat esplanade
eehh.. petang karang nak ke sana
tempat favourite hujung minggu :)






zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)