Saturday, January 28, 2012

lama n3 tak bergambar
masih guna laptop SIL
so aku malas nak upload gbr kat lappy dia
monitor aku yang kojol belum berganti
belum ada peruntukan
tunggu pengumuman budget baru

hari ni asalnya baik saja
bangun tidur relax2
then mandi kemas2 semua
pastu pergi town for breakfast
sambil tu jalan2
kebetulan lepak kat area servay
dan ada tarian naga kat servay hypermarket
then kat hotel grand palace sebelah pun ada
tapi bukan naga, singa
lebih grand, siap buat aksi lompat2
ava yang dibawa tengok sangat excited
siap goyang2 badan dengar bunyi drum tu

jejalan ke toy worlds
makin excited lah si ava
layan soft toys, mainan tekan2 dan berbunyi
kuss semangat..........
nasib baik dia belum pandai minta
if dah reti, harus dielakan melintas kedai itu
sebab harga barang2nya jauh lebih mahal dari kedai biasa
hanya kerana 'brand'

kenapa aku kata camtu?
sebab haritu cari lah tempat mainan tuk ava
masa tu dia baby lagi
cari mainan yang boleh dia baring dan
barang2 bergantungan tu
tengok kat sana mostly RM200 plus
ada yang berkenan tapi tak suka kain dia
kain nylon tak best, tak menyerap

pastu cari kat servay lak
sekali ada yang berkenan
kain ok, mainan pun ok
tapi yang lebih ok harganya
sangat jauh lebih murah dari kat sana
perggghh.... nasib tak sempat jadi tipah tertipu
barang jenis sama, beza sikit je
tapi harga jauh beza
sebab tu lah aku kata kita beli 'brand'

oh ya back to cerita hari ni lak
asalnya ok tapi bila balik rumah
rasa sangat2 letih
nak layan ava pun letih
lelebih dia buat hal
apa tak nya
jam dah 2pm dia belum tidur lagi
mengantuk tapi susah nak pejamkan mata
pujuk punya pujuk akhirnya tidur juga
then aku joined sekaki
lama oooo kami dua tidur
dari 2.30pm sampai 5.15pm!!
tu pun ava yang bangunkan aku
selagi aku tak bangun selagi tu
dia pukul2 bahu bangunkan aku
lepas aku bangun
dia duduk atas perut terus lompat2
adehaiiii... boleh berbelit tali perut!

then kepala start berdenyut denyut hingga sekarang
cirit birit! masa cirit tu perrghh!! bisa rasa sakitnya
worse to worse
tadi ketika tengah ngetop tetiba rasa nak terkentut
sekali....... dengan taik2 sekali
siut!!!

dah2 nak layan mata tidur
nak tidur awal malam ni
ava pun dah tidur
sebentar tadi hujan lebat
best if tidur tapi ni dah berhenti
apa2 pun
jangan lupa doa before tidur
daaaaaa........

zzzyy

No comments:

Post a Comment

tq, peace :)